Formålet med en konference, uanset virksomhed er...

KONFERENCE

…at formidle ny viden vedrørende bestemte emner eller produkter. Deltagerne ankommer forventningsfulde og spændte på dagen med øje for udveksling af viden, synspunkter og erfaring. Med EventPlanners som tovholder, har I mulighed for
at få en professionel partner, der i tæt samarbejde med virksomheden håndterer den komplette konference.
Vi leverer erfaring og knowhow, så virksomheden kan koncentrere sig om indhold og udbytte.

KOMPLET KONFERENCE

KONFERENCE

Når I ønsker at slipper roret og vil overlade det praktiske samt logistiske til professionelle. Vi er med fra start til slut, med fokus på konferencen som var det vores egen. Vi leverer det komplette setup, hvor I tager stillingen til processen undervejs.

DEL-KONFERENCE

KONFERENCE

Har I brug for hjælp til enkelte områder under jeres konference, kan EventPlanners assistere. Vi tilbyder 9 standard elementer med henblik på at aflaste virksomheden med de elementer,    som I ønsker hjælp til under jeres konference.

9 STANDARD ELEMENTER

Ikke alle konferencer er ens. De samme 9 hovedelementer indgår som udgangspunkt med tilvalg og fravalg. Da virksom-
hederne tilbyder deres kunder forskellige ydelser og produkter, siger vores erfaring os, at der er stor forskel
på, hvad konferencer indeholder. Vi har belyst 9 forskellige standardelementer, som EventPlanners
tager udgangspunkt i, når en konference skal planlægges til punkt og prikke.

1.Formål &
planlægning

KONFERENCE

En konference skal besidde et formål og ydermere planlægges ned til den mindste detalje. Hvilke mål ønsker I jer af konferencen, og har I styr på planlægningen? Forberedelsen er afgjort det vigtigste, uanset hvilken type event der skal afholdes. En skarp planlægning fjerner uvished og giver ro i maven, både før og under konferencen.

2.RAMMER &
LOKATION

KONFERENCE

Når rammer og lokation skal vælges, afgøres valgene typisk af kravene til konferencen. Hvor mange deltagere forventes? Hvad med overnatning, omgivelser og transportmuligheder?  Standarden på de forskellige lokationer er varieret, og rammerne skal derfor opfylde den forventning og de krav, virksomheden har til konferencen som helhed.

3.AFVIKLING &
PERSONALE

KONFERENCE

Et velforberedt og villigt personale spiller en stor rolle ved enhver konference. Deltagerne kan få fjernet tvivl og uafklarede spørgsmål hurtigt, og de efterlades i trygge og imødekommende hænder. En professionel afvikling vil kunne mærkes gennem hele forløbet og efterlade deltagerne med en uforstyrret og positiv oplevelse af konferencen.

4.KOST &
FORPLEJNING

KONFERENCE

Fra morgen til ud på eftermiddagen forventes det, at deltagerne skal holde fokus og opmærksomhed på ny viden og indhold. En korrekt sammensat forplejning kan sætte skub i deltagerne og sikre højt humør og energi gennem hele konferencen. Derfor er det ofte deltagerens højdepunkt, når det er tid til kost og forplejning.

5.pICKUP &
TRANSPORT

KONFERENCE

Vi er regelmæssigt med, når grupper eller enkeltpersoner skal transporteres fra et sted til et andet. Typisk er det bustransport af ansatte, grupper der skal afhentes fra forskellige placeringer samt afhentning af gæstetalere eller andet personale fra lufthavnen. Skal deltagerne dertil på udflugt eller opleve lokale seværdigheder, er transport igen et element i konferencen.

6.UDFLUGT &
OPLEVELSE

KONFERENCE

Mulighederne er mange for at efterlade et godt indtryk af arrangementet. EventPlanners anbefaler, hvis muligt, altid en form for social oplevelse i forbindelse med jeres konference. Om det skal være en aktiv eller mere rolig oplevelse, er naturligvis op til kunden. Dog ved vi af erfaring, at deltagerne får snakket og hygget sig på en måde, som ikke er mulig blandt powerpoints og budgetplaner.

7.WORKSHOP &
TEAMBUILDING

KONFERENCE

En oplagt mulighed for at for at skabe mere og bedre energi under konferencen. Workshops og teambuilding findes i mange størrelser og former, men har alle samme mål for øje: at styrke samarbejdet blandt kollegaerne og på arbejdspladsen. Et element, som lader jer benytte konferencen som et redskab til at samle tropperne, i tråd med jeres ønske for budskabet bag.

8.KONFERENCIER &
FOREDRAGSHOLDER

KONFERENCE

Skal deltagerne motiveres, er et succesfuldt foredrag vejen frem. Det rigtige foredrag passer til temaet for konferencen og berører eventuelt et område, I ønsker at sætte på dagsordenen i jeres hverdag. Et foredrag skal præsenteres på den rigtige måde og efterlade budskabet klart og tydeligt, kombineret med vigtigheden af at være underholdende og tankevækkende.

9.INDSLAG &
UNDERHOLDNING

KONFERENCE

Dette element bruges oftest som anledning til at kaste lys på interne præstationer, fælles underholdning, eller virksomhedens eget ønske om et indslag af anden karakter. Scenen er sat med indslag af alle former, hvilket udgør grobund for begejstring og glæde blandt de deltagende. Sammen med det 6. element er udvalget stort alt efter temperament og ønske.

1.Formål &
planlægning

KONFERENCE

En konference skal besidde et formål og ydermere planlægges ned til den mindste detalje. Hvilke mål ønsker I jer af konferen-cen, og har I styr på planlægningen? Forberedelsen er afgjort det vigtigste, uanset hvilken type event der skal afholdes. En skarp planlægning fjerner uvished og giver ro i maven, både før
og under konferencen.

2.RAMMER &
LOKATION

KONFERENCE

Når rammer og lokation skal vælges, afgøres valgene typisk af kravene til konferencen. Hvor mange deltagere forventes? Hvad med overnatning, omgivelser og transportmuligheder?  Standarden på de forskellige lokationer er varieret, og rammerne skal derfor opfylde den forventning og de krav, virksomheden har til konferencen som helhed.

3.AFVIKLING &
PERSONALE

KONFERENCE

Et velforberedt og villigt personale spiller en stor rolle ved enhver konference. Deltagerne kan få fjernet tvivl og uafklarede spørgsmål hurtigt, og de efterlades i trygge og imødekommende hænder. En professionel afvikling vil kunne mærkes gennem hele forløbet og efterlade deltagerne med en uforstyrret og positiv oplevelse af konferencen.

4.KOST &
FORPLEJNING

KONFERENCE

Fra morgen til ud på eftermiddagen forventes det, at deltagerne skal holde fokus og opmærksomhed på ny viden og indhold. En korrekt sammensat forplejning kan sætte skub i deltagerne og sikre højt humør og energi gennem hele kon-ferencen. Derfor er det ofte deltagerens højdepunkt, når det er tid til kost og forplejning.

5.pICKUP &
TRANSPORT

KONFERENCE

Vi er regelmæssigt med, når grupper eller enkeltpersoner skal transporteres fra et sted til et andet. Typisk er det bustransport af ansatte, grupper der skal afhentes fra forskellige placeringer samt afhentning af gæstetalere eller andet personale fra lufthavnen. Skal deltagerne dertil på udflugt eller opleve lokale seværdigheder, er transport igen et element i konferencen.

6.UDFLUGT &
OPLEVELSE

KONFERENCE

Mulighederne er mange for at efterlade et godt indtryk af arrangementet. EventPlanners anbefaler, hvis muligt, altid en form for social oplevelse i forbindelse med jeres konference. Om det skal være en aktiv eller mere rolig oplevelse, er naturligvis op til kunden. Dog ved vi af erfaring, at deltagerne får snakket og hygget sig på en måde, som ikke er mulig blandt powerpoints og budgetplaner.

7.WORKSHOP &
TEAMBUILDING

KONFERENCE

En oplagt mulighed for at for at skabe mere og bedre energi under konferencen. Workshops og teambuilding findes i mange størrelser og former, men har alle samme mål for øje: at styrke samarbejdet blandt kollegaerne og på arbejdspladsen. Et element, som lader jer benytte konferencen som et redskab til at samle tropperne, i tråd med jeres ønske for budskabet bag.

8.KONFERENCIER &
FOREDRAGSHOLDER

KONFERENCE

Skal deltagerne motiveres, er et succesfuldt foredrag vejen frem. Det rigtige foredrag passer til temaet for konferencen og berører eventuelt et område, I ønsker at sætte på dagsordenen i jeres hverdag. Et foredrag skal præsenteres på den rigtige måde og efterlade budskabet klart og tydeligt, kombineret med vigtigheden af at være underholdende og tankevækkende.

9.INDSLAG &
UNDERHOLDNING

KONFERENCE

Dette element bruges oftest som anledning til at kaste lys på interne præstationer, fælles underholdning, eller virksomhedens eget ønske om et indslag af anden karakter. Scenen er sat med indslag af alle former, hvilket udgør grobund for begejstring og glæde blandt de deltagende. Sammen med det 6. element er udvalget stort alt efter temperament og ønske.